Inclusive Programmes / Inklusive Angebote
48

Groundfloor / Unteres Foyer

Jeremias Holliger (WIP)

Echoes of Disappearance, 2025

ENGLISH

Video installation

Under the pall of unspoken worry over a world in upheaval, Jeremias Hollinger’s video investigates processes of disappearance, dissolution and remembering. It confronts the question of how traces of presence, loss and change are expressed through aural and visual means. Noises, voices and sounds such as yodelling or the ringing of a goat bell can be understood as conduits for history and emotion.

Echoes of Disappearance is an expressive work of sound art in a time of instability and liminality—a work about memory, fragility and the attempt to sustain resonance in a world that is coming apart.

DEUTSCH

Video installation

Überschattet von der stillen Sorge um eine Welt im Umbruch, untersucht die Videoarbeit von Jeremias Holliger Prozesse des Verschwindens, der Auflösung und der Erinnerung. Sie setzt sich mit der Frage auseinander, wie sich Spuren von Präsenz, Verlust und Wandel in akustischen und visuellen Aspekten ausdrücken. Geräusche, Stimmen und Klänge – wie das Naturjodeln oder das Läuten einer Ziegenglocke – werden als Träger von Geschichte und Emotionen verstanden.

Echoes of Disappearance ist ein klangkünstlerischer Ausdruck in einer Zeit des Kippens und Dazwischenseins: eine Arbeit über Erinnerung, Zerbrechlichkeit und den Versuch, Resonanz zu halten in einer Welt, die sich auflöst.